Voorwoord
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is eigenlijk al sinds de oprichting van dit bedrijf in 1941, vanzelfsprekend; DekaMarkt wil graag duurzaam en sociaal ondernemen. Als familiebedrijf staan we midden in de samenleving. Graag delen wij met jou onze activiteiten. Binnen onze bedrijfsvoering hebben wij MVO onderverdeeld in 4 pijlers t.w. Mens, Milieu, Product en Gezondheid.
Wij zijn trots op alles wat we tot nu toe bereikt hebben op het gebied van duurzaamheid, maar we zijn ambitieus. Wij zullen nooit stilzitten als het gaat om duurzaam ondernemen.
Mens
Onze medewerkers zijn de kracht achter DekaMarkt en daar zijn we trots, maar ook heel zuinig op. Daarom doen wij er alles aan om onze medewerkers gezond en gemotiveerd te houden. Bekijk meer
Milieu
Wij realiseren ons dat onze bedrijfsvoering van grote invloed kan zijn op het leefmilieu. Daarom spannen wij ons in om initiatieven te ontplooien die de wereld beter beschermen voor volgende generaties. Denk hierbij aan een verantwoorde afvalstroom waarin zoveel mogelijk gerecycled wordt, of afgedekte koelingen. Bekijk meer
Product
DekaMarkt is zich bewust van het belang van een duurzame werkwijze. Zowel binnen als buiten de winkels zijn wij hier structureel mee bezig. DekaMarkt vindt het belangrijk om producten in het assortiment te hebben die voldoen aan duurzaamheidsstandaarden. Waar het kan kopen we bijvoorbeeld producten in met een duurzaamheidskeurmerk. Bekijk meer
Gezondheid
Bij DekaMarkt vinden wij gezondheid heel erg belangrijk. Daarom willen wij als supermarkt een bijdrage leveren aan de gezondheid van onze klanten en medewerkers. Een gezonde leefstijl en goede informatievoorziening zijn daarom twee van onze speerpunten. Bekijk meer